خونه داری

بهار طبیعت همراه با بهار سلامتی

فصل بهار بهترین زمان برای سم زدایی بدن هست ....

سم زدایی چیست؟
وقتی سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، ابتدا کبد و سپس کلیه ها اقدام به جذب آن ها از طریق خون می کنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند که به این روند، پاکسازی خون یا سم زدایی گفته می شود. سم زدایی به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می کند و سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

با استفاده از یک رژیم مناسب سم زدایی می توان از این ارگان ها حفاظت کرده و به آن ها در دفع مواد سمی بدن کمک کرد:

۱. مصرف انواع مواد غذایی حاوی فیبر در رژیم غذایی.

۲. مصرف روزانه چای سبز به همراه چند قطره آب لیموی تازه برای محافظت از کبد.

۳. مصرف مواد غذایی طبیعی حاوی ویتامین C. این ویتامین با تولید گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان قوی) در بدن به دفع سموم کمک می کند.

۴. خوردن حداقل هشت لیوان آب در روز. چرا که آب به طور طبیعی تمام مواد اضافی بدن، سموم و ناخالصی ها را از راه های مختلف نظیر ادرار و عرق به بیرون می فرستد.

۵. زندگی بدون استرس و سرشار از انرژی مثبت.

۶. تنفس عمیق و ورود اکسیژن به بدن.

۷. سونا راه مناسبی برای افزایش تعریق و خروج سموم از بدن است.

۹. ورزش و فعالیت بدنی. یک ساعت ورزش در روز بهترین راه برای کمک به سم زدایی است. در هنگام ورزش تنفس تندتر و جریان خون سریع تر شده و در نتیجه تعریق بیشتر و حجم ادرار افزایش می یابد.

۱۰. مصرف سیر، کلم، جعفری، ترب سیاه، کنگر فرنگی، چغندر قند و مارچوبه در رژیم غذایی نیز به بدن کمک می کند تا سموم و مواد زاید به ویژه آلودگی هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند.

۱۱. میوه های قرمز رنگ جزو میوه های سم زدای فوق العاده محسوب می شوند. در بین میوه های قرمز توت فرنگی خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از پتاسیم است و می تواند به تمیز شدن کبد کمک زیادی کند

 

عکس: ‏بهار طبیعت همراه با بهار سلامتی 

فصل بهار بهترین زمان برای سم زدایی بدن هست ....

سم زدایی چیست؟
وقتی سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، ابتدا کبد و سپس کلیه ها اقدام به جذب آن ها از طریق خون می کنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند که به این روند، پاکسازی خون یا سم زدایی گفته می شود. سم زدایی به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می کند و سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

با استفاده از یک رژیم مناسب سم زدایی می توان از این ارگان ها حفاظت کرده و به آن ها در دفع مواد سمی بدن کمک کرد:

۱. مصرف انواع مواد غذایی حاوی فیبر در رژیم غذایی.

۲. مصرف روزانه چای سبز به همراه چند قطره آب لیموی تازه برای محافظت از کبد.

۳. مصرف مواد غذایی طبیعی حاوی ویتامین C. این ویتامین با تولید گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان قوی) در بدن به دفع سموم کمک می کند.

۴. خوردن حداقل هشت لیوان آب در روز. چرا که آب به طور طبیعی تمام مواد اضافی بدن، سموم و ناخالصی ها را از راه های مختلف نظیر ادرار و عرق به بیرون می فرستد.

۵. زندگی بدون استرس و سرشار از انرژی مثبت.

۶. تنفس عمیق و ورود اکسیژن به بدن.

۷. سونا راه مناسبی برای افزایش تعریق و خروج سموم از بدن است.

۹. ورزش و فعالیت بدنی. یک ساعت ورزش در روز بهترین راه برای کمک به سم زدایی است. در هنگام ورزش تنفس تندتر و جریان خون سریع تر شده و در نتیجه تعریق بیشتر و حجم ادرار افزایش می یابد.

۱۰. مصرف سیر، کلم، جعفری، ترب سیاه، کنگر فرنگی، چغندر قند و مارچوبه در رژیم غذایی نیز به بدن کمک می کند تا سموم و مواد زاید به ویژه آلودگی هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند.

۱۱. میوه های قرمز رنگ جزو میوه های سم زدای فوق العاده محسوب می شوند. در بین میوه های قرمز توت فرنگی خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از پتاسیم است و می تواند به تمیز شدن کبد کمک زیادی کند‏

 

+ نوشته شده در  دوشنبه ششم مرداد 1393ساعت 21:11  توسط شراره | 

کمبود ویتامین های مختلف چه بلایی سر ما می آورند؟

کمبود ویتامین ها معمولا علایم مختلفی ایجاد می کنند اما مهم ترین این علایم عبارتند از:

کمبود ویتامین D: پرانتزی شدن پاها، راشیتیسم یا نرمی استخوان

کمبود ویتامینB۱ یا تیامین: علایم عصبی و خشکی پوست

کمبود ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین: زخم گوشه لب ها، ترک خوردگی لب ها، زخم شدن داخل دهان و زبان و تورم و بزرگی آن

کمبود ویتامین B۵ یا پانتوتنیک اسید: افسردگی، اختلال شخصیت، مشکلات قلبی، افزایش خطر عفونت ها، خستگی، دردهای شکمی، اختلال خواب، کرختی، تغییرات حسی در بازوها و ساق پاها، بی حالی و گرفتگی عضلات

کمبود ویتامین B۱۲: کم خونی، زوال عقل، فراموشی، بی حسی و کرختی پا، نداشتن هماهنگی عضلانی، کاهش حافظه و...

کمبود ویتامین C: تحریک پذیری، بیقراری، ناآرامی، خونریزی از لثه، خستگی و کوفتگی

کمبود ویتامین A: کراتوز پوستی، شب کوری، خشکی ملتحمه و کاهش اشک

 

عکس: ‏کمبود ویتامین های مختلف چه بلایی سر ما می آورند؟

کمبود ویتامین ها معمولا علایم مختلفی ایجاد می کنند اما مهم ترین این علایم عبارتند از:

کمبود ویتامین D: پرانتزی شدن پاها، راشیتیسم یا نرمی استخوان

کمبود ویتامینB۱ یا تیامین: علایم عصبی و خشکی پوست

کمبود ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین: زخم گوشه لب ها، ترک خوردگی لب ها، زخم شدن داخل دهان و زبان و تورم و بزرگی آن

کمبود ویتامین B۵ یا پانتوتنیک اسید: افسردگی، اختلال شخصیت، مشکلات قلبی، افزایش خطر عفونت ها، خستگی، دردهای شکمی، اختلال خواب، کرختی، تغییرات حسی در بازوها و ساق پاها، بی حالی و گرفتگی عضلات

کمبود ویتامین B۱۲: کم خونی، زوال عقل، فراموشی، بی حسی و کرختی پا، نداشتن هماهنگی عضلانی، کاهش حافظه و...

کمبود ویتامین C: تحریک پذیری، بیقراری، ناآرامی، خونریزی از لثه، خستگی و کوفتگی

کمبود ویتامین A: کراتوز پوستی، شب کوری، خشکی ملتحمه و کاهش اشک‏

 

+ نوشته شده در  دوشنبه ششم مرداد 1393ساعت 21:10  توسط شراره | 

شیرینی برنجی
مواد لازم :
آرد برنج 3 پیمانه
روغن قنادی یک پیمانه + سه چهارم پیمانه
پودر قند 18 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
گلاب نصف پیمانه
زعفران دم کرده به میزان لازم
تخم خرفه به میزان لازم
طرز تهیه :
روغن و پودر قند را با هم زن خوب مخلوط می کنیم.حالا زرده تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید.
وقتی خوب مخلوط شد آرد برنج را کم کم اضافه کنید و با دست ورز دهید و گلاب را در آخر اضافه کنید.
مواد رو به 2 قسمت تقسیم کنید و به یه قسمت زعفران اضافه کنید و ورز دهید.
در ظرف را بپوشانید و اجازه بدید 24 ساعت در یخچال بمونه.
بعد از این مدت خمیر رو در بیارید احتمالا سفت شده،ورز بدید و در صورت نیاز گلاب بهش اضافه کنید تا یکم نرم شه.
در سینی فر کاغذ روغنی بزارید و از خمیر ها بردارید و در دست گلوله کوچک کنید .اگه مهر در دسترس دارید با مهر روش طرح بندازید،تخم خرفه بریزید و بزارید در سینی فر.اگه هم مهر شیرینی در دسترس نیست با نوک قاشق به صورت هلالی هم می تونید روشون طرح بندازید.
سعی کنید 2رنگ رو جدا در فر بزارید تا بپزه تا دچار خطا نشید.
بزارید تو فر به مدت 15 الی 20 دقیقه تا بپزه.از کنارش جم نخورید که نسوزه.
نکته: شیرینی های من برای عید بود،مقدارش زیاده اگه دوست دارید نصف کنید مواد رو

 

عکس: ‏شیرینی برنجی
مواد لازم :
آرد برنج 3 پیمانه
روغن قنادی یک پیمانه + سه چهارم پیمانه
پودر قند 18 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
گلاب نصف پیمانه
زعفران دم کرده به میزان لازم
تخم خرفه به میزان لازم
طرز تهیه :
روغن و پودر قند را با هم زن خوب مخلوط می کنیم.حالا زرده تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید.
وقتی خوب مخلوط شد آرد برنج را کم کم اضافه کنید و با دست ورز دهید و گلاب را در آخر اضافه کنید.
مواد رو به 2 قسمت تقسیم کنید و به یه قسمت زعفران اضافه کنید و ورز دهید.
در ظرف را بپوشانید و اجازه بدید 24 ساعت در یخچال بمونه.
بعد از این مدت خمیر رو در بیارید احتمالا سفت شده،ورز بدید و در صورت نیاز گلاب بهش اضافه کنید تا یکم نرم شه.
در سینی فر کاغذ روغنی بزارید و از خمیر ها بردارید و در دست گلوله کوچک کنید .اگه مهر در دسترس دارید با مهر روش طرح بندازید،تخم خرفه بریزید و بزارید در سینی فر.اگه هم مهر شیرینی در دسترس نیست با نوک قاشق به صورت هلالی هم می تونید روشون طرح بندازید.
سعی کنید 2رنگ رو جدا در فر بزارید تا بپزه تا دچار خطا نشید.
بزارید تو فر به مدت 15 الی 20 دقیقه تا بپزه.از کنارش جم نخورید که نسوزه.
نکته: شیرینی های من برای عید بود،مقدارش زیاده اگه دوست دارید نصف کنید مواد رو.
نوش جون 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=299650630182006&set=a.298931600253909.1073741829.149307748549629&type=1&theater‏

 

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم مرداد 1393ساعت 23:57  توسط شراره | 

ماهی مخصوص شب سال نو

اگه میخواهید شب سال نو یه ماهیه خوشگل و درسته داشته باشید،میتونید ماهی شکم پُر درست کنید. درست کردنش خیلی راحته و طعمش بی نظیره؛حتی کسائیکه لب به ماهی نمی زنند هم عاشقش میشند.
مواد لازم :

ماهی شوریده هندیجان 1 عدد تپُل مُپُل
پیاز 1 عدد
گشنیز خرد شده 2 ق غ
زرشک 2 ق غ
کشمش پلویی بی هسته 2 ق غ
سیر 3 حبه
آرد گندم 2 ق غ
نمک و فلفل وزردچوبه
پودر تخم گشنیز

ماهی را که اصولا پاک کرده میخرید، فقط بگید ماهی شکم پر میخواهید که خودشون براتون تمیز کنند.ولی اگر ماهی درسته خریدید. ماهی را فلس بگیرید،باله ها و آبشش و دمش را جدا کنید و از سمت راست ماهی یعنی کمرش برش بزنید و محتویات شکمش را خالی کنید.ماهی را تمیز بشورید و با نمک داخل ان را طعم دار کنید و بگذارید حدود یکساعت بماند. بعد از آن دوباره ماهی را بشورید و خشک کنید.
برای مواد داخل شکم ماهی، گشنیز را خرد کنید، زرشک و کشمش را بگذارید خیس بخوره بعد آبکش کنید و سیر را ریز خرد کنید.
پیاز را تفت بدید بعد ادویه ها را اضافه کنید،سپس گشنیز و زرشک و کشمش و سیر را اضافه کنید و تفت بدید.
آرد را با کمی زردچوبه مخلوط کنید و داخل ماهی و پوست ماهی را با آرد میپوشانیم و مواد آماده شده را داخل حفره شکمی ماهی میریزیم. فقط حفره شکمش که حالت گودی داره را پُر کنید که وقتی لبه های ماهی رویهم قرار میگیرد کاملا بهم بچسبه و بتونید بدون اینکه شکم ماهی را بدوزید آن را سرخ کنید.
حالا میتونید دو طرف ماهی را سرخ کنید یا داخل فر بپزید.
طعم این ماهی بدلیل طعم سبزی و مواد داخل شکمش که به خورد بافت گوشتش میره فوق العاده ست

عکس: ‏ماهی مخصوص شب سال نو

اگه میخواهید شب سال نو یه ماهیه خوشگل و درسته داشته باشید،میتونید ماهی شکم پُر درست کنید. درست کردنش خیلی راحته و طعمش بی نظیره؛حتی کسائیکه لب به ماهی نمی زنند هم عاشقش میشند.
مواد لازم :

    ماهی شوریده هندیجان                  1 عدد تپُل مُپُل
    پیاز                                      1 عدد
    گشنیز خرد شده                         2 ق غ
    زرشک                                  2 ق غ
    کشمش پلویی بی هسته                  2 ق غ
    سیر                                      3 حبه
    آرد گندم                                 2 ق غ
    نمک و فلفل وزردچوبه
    پودر تخم گشنیز

 ماهی را که اصولا پاک کرده میخرید، فقط بگید ماهی شکم پر میخواهید که خودشون براتون تمیز کنند.ولی اگر ماهی درسته خریدید. ماهی را فلس بگیرید،باله ها و آبشش و دمش را جدا کنید و از سمت راست ماهی یعنی کمرش برش بزنید و محتویات شکمش را خالی کنید.ماهی را تمیز بشورید و با نمک داخل ان را طعم دار کنید و بگذارید حدود یکساعت بماند. بعد از آن دوباره ماهی را بشورید و خشک کنید.
برای مواد داخل شکم ماهی، گشنیز را خرد کنید، زرشک و کشمش را بگذارید خیس بخوره بعد آبکش کنید و سیر را ریز خرد کنید.
پیاز را تفت بدید بعد ادویه ها را اضافه کنید،سپس گشنیز و زرشک و کشمش و سیر را اضافه کنید و تفت بدید.
آرد را با کمی زردچوبه مخلوط کنید و داخل ماهی و پوست ماهی را با آرد میپوشانیم و مواد آماده شده را داخل حفره شکمی ماهی میریزیم. فقط حفره شکمش که حالت گودی داره را پُر کنید که وقتی لبه های ماهی رویهم قرار میگیرد کاملا بهم بچسبه و بتونید بدون اینکه شکم ماهی را بدوزید آن را سرخ کنید.
حالا میتونید دو طرف ماهی را سرخ کنید یا داخل فر بپزید.
طعم این ماهی بدلیل طعم سبزی و مواد داخل شکمش که به خورد بافت گوشتش میره فوق العاده ست.

لینک دستور :
http://www.ghashoghchangal.com/2012/03/blog-post_18.html

سالومه‏

 

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم مرداد 1393ساعت 23:55  توسط شراره |